"Išlo o jednu z najväčších investícií mesta v tomto roku a pevne
verím, že bude tento most dlho slúžiť obyvateľom mesta Prešov či už
chodcom, alebo vodičom a zaistí im komfort a hlavne bezpečný presun po
mestských komunikáciách," uviedol primátor mesta Prešov František
Oľha s tým, že ide o dielo, na ktorom má zásluhu bývalé vedenie mesta na
čele s exprimátorkou Andreou Turčanovou.
Stavebné práce, ktoré trvali približne osem mesiacov, zahŕňali
rekonštrukciu cestného nadjazdu a úpravu priľahlých úsekov komunikácie
pred a za mostom. Rovnako boli obnovené chodníky a revízne šachty pozdĺž
cestnej komunikácie na moste. Nové dažďové pusty boli napojené na
kanalizáciu na Radlinského ulici. Rekonštrukciou prešlo aj mostné
zábradlie a rímsy.
Stavebné práce na moste realizovala spoločnosť Eurovia SK, pričom cena
prác dodávaných touto spoločnosťou predstavovala 2.122.888,03 eura
vrátane DPH.
Podľa vedúceho odboru územného rozvoja, architektúry a výstavby
Mestského úradu v Prešove Dominika Kropiľáka zmena technického riešenia
si vyžiadala zvýšenie ceny prác o približne 47.000 eur bez DPH. Ako
povedal, fakturovať sa však bude suma podľa skutočnosti. Zhotoviteľ
podľa jeho slov avizoval možnosť ďalšieho zvýšenia ceny z dôvodu vojny
na Ukrajine a pandémie ochorenia COVID-19. "V blízkej budúcnosti dôjde k rokovaniu, kde budú prerokované požiadavky a nájdeme spoločné riešenie," priblížil Kropiľák.
Podľa Martina Ptaka zo spoločnosti Eurovia SK dôvodom je neúmerné
zvýšenie cien materiálov, ako aj obmedzenie ich dodávok pre vojnu na
Ukrajine. Pôvodne mal byť most dokončený v novembri, neskôr v januári
budúceho roka. "Došlo k zmene technického riešenia, kde pri vybúraní
pôvodného riešenia sa ukázalo, že mostovka je v úplne inom stave, ako sa
predpokladalo," zdôvodnil predĺženie termínu dokončenia Ptak zo
spoločnosti Eurovia SK. Ako dodal, je podľa neho ešte potrebné dokončiť
chodníky a urobiť opatrenia zospodu mosta. Práce sú však ovplyvnené
klimatickými podmienkami.